Plochy kabel na CNC frezku

RVsoft rvicek@quick.cz
Pondělí Květen 8 21:31:10 CEST 2006

Prichy napsal(a):

> Omlouvam se, ze nevim odpoved na vasi otazku, jen si dovolim
> z jineho soudku, pri te prilezitosti.
>
> Koukal jsem, ze vreteno bude osazeno motorem rady SPEED600,
> nikde jsem nenasel, jaky maji tyto motory moment.
> Vite o tom neco?
>
> Prichy
>
> PS: jinak uz frezuju, jen nejsem moc spokojen s rychloti vretene
> nasledne rychlost frezovani, tak hledam nejaky jiny motor s vetsimi
> otackami.

No u techto motoru je asi otazka jaky maji "kroutak" zbytecna. Nemyslim,
ze je to hloupa otazka, ale nikomu nestoji za to, to merit. Prakticky u
zadneho modelarskeho motoru jsem takovy udaj nevidel. Sice vyrobci maji
brzdy a dynamometry, ale jen pro svoje ucely - takovhle udaje se
nezverejnuji z marketingovych duvodu. Je lepsi proste nektere veci
nevedet. :-)

Pouzit je tento motor:
****************************
MIG 600 BB Turbo 8,4V

Motor je vybaven silnějšími magnety W než obdobné motory, má kuličková
ložiska a vyváženou kotvu.
Napájení 6 až 8 článků.
napájecí napětí: 3,6 .. 9,6 V
Otáčky: 17000 ot/min při 9,6 V
Proud : 1,5A
Proud při maximální účinnosti: 9 A
Hmotnost: 229g
****************************

Ja pocitam s tim, ze mam k dispozici cca 100W (s dobrym chlazenim klidne
i 150W) a otacky maximalne 20krpm. Na vretenu budou menitelne remenice
(na klestine) od pomeru 1:1 az do 1:4. Proto je motor umisten suvne na
tele vretene, aby slo nastavit napnuti remene.

Mam zde jeste pripraveny modelarsky BLDC motor (30krpm a proudova
zatizitelnost az 30A), ktery mam v zaloze. Je mensi nez tenhle DC motor
:-).

Na pohon vretena mam v ridici bedne namontovany spinany zdroj 12V/27A
takze pokud zustanu u nizkonapetovych DC motoru jsem omezeny tema cca
300W. Pak jedine uz nejakou horni frezku na drevo z megamaxihypermarketu.

Jinak se zrovna nedavno bavil muj otec s jednim kolegou v praci (cca
20let praxe na cnc obrabeni). A resilo se jakym zpusobem obrabet. Zaver
pro domaci pouziti je jednoznacny - pokud mozno se nehnat do prilis
vysokych otacek, nebot jsou na to drahe frezy s malou zivotnosti a
problem s chlazenim. Reseni je radeji jezdit rychle pojezdy s malou
sponou pri respektovani parametru nastroje.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info