Konstrukce Flashmetru-expozimetru

RVsoft rvicek@quick.cz
Pondělí Květen 8 19:39:39 CEST 2006

Myslim, ze se Vam zde dostane odpovedi primo od autora p.Dolezala, ale
zatim jen nekolik poznamek na Vase otazky - sam jej mam postaveny a
jeste jsem se nedokopal na kalibraci - nemam cas sehnat sedivou
kalibracni tabulku.

Vice ve Vasem textu.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info

Milan MCM napsal(a):

> Po tento bod bych to zvládnul. Ovšem potřeboval bych pomoci - poradit -
> vysvětlit jak z dané hodnoty
> vypočítat kýžená data  + jakou roli v tom hraje teplota okolí ?  - v
> konstrukci je zapojeno i teplotní čidlo.

To je preci to proc se dela kalibrace pristroje. Pri kalibraci zadate
nekolik hodnot v co nejvetsim rozsahu a natukate odpovidajici hodnoty
expozice - z toho vznikne prevodni tabulka EV a pro kazde EV existuje
nejaka spravna kombinace f a casu.

Teplota se meri kvuli tomu, ze ta dioda je bohuzel zavisla pomerne silne
teplotne a je treba udelat kompenzaci i na teplotu.

> Pokud by někdo věděl budu mu zauzlován.
> Ps- jsem si vědom že to bude pouze amaterská konstrukce která se asi
> nemuže rovnat
> továrním přístrojum ale dobrých výsledku by se po kalibraci mělo dostat.

To je velmi problematicke srovnavani. Pokud budete fotit vic a vic profi
tak budete zjistovat co Vam na pristroji zacne vadit a pak je cas na
zmenu. Nicmene pro vetsinu amaterskych fotografu je tento pristroj vic
nez kvalitni nahrada cajku za 10kKc za vic.
Prvni na co muzete narazit je treba nemoznost kumulativniho mereni zablesku.