Re[2]: zisk antény notebooku

Ales Filip konference2@centrum.cz
Neděle Květen 7 16:02:47 CEST 2006

Hello pyrin,

Napsal jsem to fakt blbě. Je to takhle:
Má notebook, a když dá vyhledat bezdrátové sítě okolních providerů, tak se mu tam občas
něco objeví. Ale signál je na tu vestavěnou anténu tak slabý, že sice
vidí, že něco v dosahu je, ale nepřipojí se k tomu. Takže chce koupit
AP, nastavit ho v režimu Client, a připojit kabelem k tomu notebooku.
K tomu AP potřebuje nějakou anténu.

A mě jde o to, jakou nejlevnější, a tudíž s jakým minimálním ziskem
anténu k tomu bude potřebovat. Jestli má ta vestavěná anténa v
notebooku zisk 8dB, tak mu asi k tomu AP anténa 8dB stačit nebude.
Proto se ptám, jestli máte nějakou představu, kolik může mít ta anténa
v notebooku zisk. Jestli 2dB, 8dB, nebo kolik. Jediné, co se dá dočíst
v manuálu k tomu notebooku je, že anténa je vestavěná někam do
dipleje. Takže podle mého odhadu by zase až tak mizerná jako 2dB
pendrek který se dodává k AP být nemusela.