16 bit DAC s chybou 8LSB, proc se to vubec vyrabi ?

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Úterý Květen 2 11:08:23 CEST 2006

Dobrý den,

to jsou převodníky určené pro regulaci, takže se předpokládá, že budou
uzavřené v nějaké regulační smyčce, tedy jejich chyba nevadí (DNL musí být
max. 1 bit) . Vysoké rozlišení je dobré pro stabilitu regulační smyčky.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch@papouch.com

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 267 314 267-8
Fax +420 267 314 269

From: "Karel Novotný" <k.novo@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, May 01, 2006 11:04 AM
Subject: 16 bit DAC s chybou 8LSB, proc se to vubec vyrabi ?

Prohlizel jsem si katalog Analog Devices a narazil jsme na jejich DAC
AD56x8, ktere delaji s rozlisenim 12,14 a 16 bitu. Problem je s presnosti,
12bit ma relativni presnost 0,5LSB, 14bit 2LSB a 16bit 8LSB. Jeden by rekl,
vyrabet 16bit DAS s chybou 8LSB je kravinimum, at si vyrobce rika co chce je
to pouze 13bit DAC?
Nebo mi neco unika a je i u takto presneho DAC mozne jeho chybu korigovat?
 Napada me treba pomoci presneho ADC, nastavim DAC, zmerim pomoci ADC,
zjisitim chybu a prislusne upravim vystup DAC? Jinak receno jak dalece je
chyba dana nepresnosti nastaveni vystupniho napeti vuci jeho numerickemu
ekvivalentu a jak dalece je nastavene vystupni napeti pri danem numerickem
ekvivalentu stabilni (jak moc sumi)?
Predstavuji si to tak, ze na vystupu DAC je nejaky C, ktery stabilizuje
vystup DAC , pak nejaky OZ a teprve zde se meri napeti pomoci ADC.

Dekuji

K.N.