16 bit DAC s chybou 8LSB, proc se to vubec vyrabi ?

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Květen 1 16:54:15 CEST 2006

No predevsim ten 16bit DAC ma krok na vystupu tj. diferencialni nelineatitu
odpovidajici tem 16-ti bitum.
U 12-ti bit prevodniku neumite napeti na vystupu takhle jemne nastatvit.

Danhard
*******

Prohlizel jsem si katalog Analog Devices a narazil jsme na jejich DAC
AD56x8, ktere delaji s rozlisenim 12,14 a 16 bitu. Problem je s presnosti,
12bit ma relativni presnost 0,5LSB, 14bit 2LSB a 16bit 8LSB. Jeden by rekl,
vyrabet 16bit DAS s chybou 8LSB je kravinimum, at si vyrobce rika co chce je
to pouze 13bit DAC?
Nebo mi neco unika a je i u takto presneho DAC mozne jeho chybu korigovat?
 Napada me treba pomoci presneho ADC, nastavim DAC, zmerim pomoci ADC,
zjisitim chybu a prislusne upravim vystup DAC? Jinak receno jak dalece je
chyba dana nepresnosti nastaveni vystupniho napeti vuci jeho numerickemu
ekvivalentu a jak dalece je nastavene vystupni napeti pri danem numerickem
ekvivalentu stabilni (jak moc sumi)?
Predstavuji si to tak, ze na vystupu DAC je nejaky C, ktery stabilizuje
vystup DAC , pak nejaky OZ a teprve zde se meri napeti pomoci ADC.

Dekuji

K.N.