16 bit DAC s chybou 8LSB, proc se to vubec vyrabi ?

Karel Novotný k.novo@seznam.cz
Pondělí Květen 1 11:04:53 CEST 2006

Prohlizel jsem si katalog Analog Devices a narazil jsme na jejich DAC AD56x8, ktere delaji s rozlisenim 12,14 a 16 bitu. Problem je s presnosti, 12bit ma relativni presnost 0,5LSB, 14bit 2LSB a 16bit 8LSB. Jeden by rekl, vyrabet 16bit DAS s chybou 8LSB je kravinimum, at si vyrobce rika co chce je to pouze 13bit DAC?
Nebo mi neco unika a je i u takto presneho DAC mozne jeho chybu korigovat?
 Napada me treba pomoci presneho ADC, nastavim DAC, zmerim pomoci ADC, zjisitim chybu a prislusne upravim vystup DAC? Jinak receno jak dalece je chyba dana nepresnosti nastaveni vystupniho napeti vuci jeho numerickemu ekvivalentu a jak dalece je nastavene vystupni napeti pri danem numerickem ekvivalentu stabilni (jak moc sumi)?
Predstavuji si to tak, ze na vystupu DAC je nejaky C, ktery stabilizuje vystup DAC , pak nejaky OZ a teprve zde se meri napeti pomoci ADC.

Dekuji

K.N.