[OT]Obohacovani uranu, jaderne technologie a tak?

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Květen 1 01:24:07 CEST 2006

Hlavni problem asi skutecne bude v otackach, i kdyz 200.0000 rpm uz dnes toci kde co a tak by to az takovy problem byt nemel, koneckoncu jde o to fyzikalne separovat dva izotopy o ruzne hnotnosti. Technologii oro obahacovani je vic, ale sepapace z plynneho UF6 je asi nejpouzivanejsi,

Ono zalezi na tom jaké jaderne zarizeni chcete postavit, pokud ma jit o zarizeni schopne taktickeho nasazeni mame jediny pouzitelny nosic a to nejake letadlo Grippeny toho moc neunesou, a tak by muselo jit o pomerne sofistikovane zarizeni a tady nechci podcenovat nas stat, ale pry by jsme neumeli vyrobit ani delo raze nad 150mm.
Druhou moznosti by bylo pujcit si od CSA nejakou 737 nebo AirBus a predelat ho na takticky bombarder. To uz by mohlo unest drobecka o vaze 20-30t a to uz fakt jde postavit v koupelne, cely problem se zjednodussi na to jak vyrobit necelych 30kg U235 o cistote 90-95%. JE mame a tak by stacilo prepracovat palivo z cca 3% koncentrace. Jeste lepe by to slo, jeste nedavno, z paliva pro vyzkumne reaktory, byla pouzivana koncentrace i pres 60%, bohuzel amici celosvetove plati vymenu takto kvalitniho paliva za mene koncentrovane a ta u nas tusim jiz probehla. Proc to ti hosi z Texasu asi delaji?:-)