Konec nabijeni NiMH pri 0.2C

Jozo svk421@zoznam.sk
Čtvrtek Březen 30 14:34:06 CEST 2006

Ked uz sa tu tato tema prebera, tiez sa pridam. Mal som urobenu vlastnu
nabijacku na NiCd, vypinajucu na -dU. Ked som musel prejst na NiMh,
upravil som soft tak, ze pockam na vyrovnanie nabijacej krivky (ked je
cca.15 minut  dU <= 1digit), potom zacnem hladat, kedy sa opat zacne dU
zvacsovat (hrb pred koncom nabijania) a ked sa znovu vrati dU na nulu,
vypnem. Odladil som, parkrat otestoval a bol spokojny - az kym som
nekupil dalsie baterky a zistil ze nevypnu :-)  Tak som tam dobastlil
RS232 a dal vypisovat, co sa tam vlastne deje. Zadrhel nastal v tom, ze
ten hrb bol u nich prilis nevyrazny (mal som ho nastaveny na 5 digit).
Par textakov pripajam na ilustraciu v prilohe ( je to len 2kB).

Meral som tri typy bateriek, vsetky pri nabijani 300mA:
- stara sada do prijmaca, lietana 1.5 sezony - 4x Sanyo1700 (I = 0.17C):
      hrb 16 digitov
- nove do pc mysi 2xGP2300 (I = 0.13C):
                    hrb 3 digity
- mikrotuzka do mp3 1xSanyo 800 (I = 0.37C):
                  hrb 2 digity

Najviac ma prekvapila ta mikrotuzka. Hoci je nabijana takmer prudom
0.4C, detekcia konca je velmi nevyrazna. Ciastocne za to moze fakt, ze
najmensi rozsah AD prevodnika je nastaveny na 2 clanky, takze tu meria s
polovicnym rozlisenim. Ale aj tak by som cakal vacsiu zmenu.

Takze upravim soft znovu a uvidim, ako dlho zase vydrzi.

Este poznamku: pri dnes beznych baterkach 2500 mAh  je 0.2C 500mA. Pri
takomto prude rozhodne nie je vhodne nechat nabijat XY hodin. Pri
prebijani by boli "zerave". Zahrievaju sa dost uz pri tych 300mA.

A este jednu: ked som skusal nabijat tie GP 600 miliampermi, zahrievali
sa mierne hned od zaciatku. Boli v externom boxe, takze urcite to bolo
ich vlastne teplo, samotna nabijacka tak, ci tak vobec nehreje. Je to
normalne? U sanya som take cosi nepozoroval. Poznam par ludi co GP
vychvalovali, ale toto sa mi nezda. Ako sa hovori - darovanemu konovi na
zuby nepozeraj a do mysi stacia ...

j.

________ Information from NOD32 ________
This message was checked by NOD32 Antivirus System for Linux Mail Server.
http://www.nod32.com