Konec nabijeni NiMH pri 0.2C

Jirka hwko@centrum.cz
Čtvrtek Březen 30 12:21:33 CEST 2006

Snail Instruments napsal(a):
> Akumulatory nebudou provozovany ani zdaleka v idealnim rezimu, je to
> zarizeni pro doktory na telemetrii, takze kdyz se doktor rozhodne to dat na
> nabijecku, muze byt vybity z 10% nebo taky 90%. Vybijeni pred nabijenim
> neni mozne, zarizeni pak neni v pohotovosti.
>
> Bude prijatelne udelat nabijeni spise mensim proudem (0.15C), ukoncit budto
> na dU<=0 a casem na 10 hodin? Je potreba pred merenim dU vypnout nabijeni,
> nebo odpor clanku povazovat za konstantni (zvlast pri malem proudu)? S
> teplotnim cidlem bych si to radeji nekomplikoval, i kdyz by to asi zvladnul
> [...]

Nereste pri pomalem nabijeni mereni napeti, nikam to nepovede. Proste
nabijejte malym proudem po dlouhou dobu (rekneme tech 0,15CA po 10 hodin
nebo lepe 0,1CA po 14-16 hodin). Maximalne tam dejte nejaky jednoduchy
komparator, ktery pri provozu zarizeni blikanim upozorni doktora, ze je
vybito (napeti nekde 1,1V/clanek, ale opet to velmi zavisi na typu
clanku a pozadovanem odberu z nich) a ze to musi strcit do druheho dne
do nabijecky. Cim mensi odber (zejmena pulsni) toho pristroje, tim si
muzete dovolit jit s vybijecim napetim niz.

Druha moznost je nabijecka s MC33340 a s vetsim "trickle" proudem
(rekneme tech 0,1CA - je dany externim odporem ci obvodem) a s moznosti
volit prepinacem rychlonabijeni ci jen trickle. To prvni pro pripad
rychle potreby zarizeni s vybitymi aku. Je to ale zase komplikace a
doktor miva jine myslenky, nez se zabyvat stavem aku v nejakem
zarizeni... Zalezi tedy na konkr. uzivateli; poznal jsem i technicky
erudovane lekare.

Nakonec zvazte i LiIon/LiPol clanky. Jsou drazsi a mene dostupne, ale
snaze se nabijeji.

--
Jirka