Konec nabijeni NiMH pri 0.2C

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Březen 30 12:18:55 CEST 2006

Snail Instruments napsal(a):
> Akumulatory nebudou provozovany ani zdaleka v idealnim rezimu, je to
> zarizeni pro doktory na telemetrii, takze kdyz se doktor rozhodne to dat na
> nabijecku, muze byt vybity z 10% nebo taky 90%. Vybijeni pred nabijenim
> neni mozne, zarizeni pak neni v pohotovosti.

To vybijeni jsem mel na mysli pred prvnim uvedenim do provozu. Jinak to
neni treba. Maximalne v ramci nejakeho servisniho cyklu.

> Bude prijatelne udelat nabijeni spise mensim proudem (0.15C), ukoncit budto
> na dU<=0 a casem na 10 hodin?
Udelal bych primarni vypinani na dP a jako ochranu kontrolu na maximalni
dodany naboj (tady je ale problematicke to jak vybite clanky byly).
Clankum NiCd moc nevadi trvale nabijeni 0.1C, ale pro NiMH uz to moc
neplati - hrejou dost i pri tomhle proudu.

> Je potreba pred merenim dU vypnout nabijeni,
> nebo odpor clanku povazovat za konstantni (zvlast pri malem proudu)?
Inspiroval bych se u spolehliveho MC33340 - napeti pri mereni vypina.

> teplotnim cidlem bych si to radeji nekomplikoval, i kdyz by to asi zvladnul
> jeden termistor, jde spise o mechanicke prizpusobeni.

No vzhledem k tomu co jsem napsal vyse by ten termistor byl
nejspolehlivejsi (pokud se nepredpokladaji nejake extremni teploty
okoli). Mimochodem proc tam nedate tu MC33340? Tolik mist ato nezabere a
nemusite resit dP nekde jinde v MCU.

> Jak casto je prakticke merit napeti? Rekneme po peti minutach? Mozna se
> ptam na notoricky zname veci, ale pan docent si vzal zrovna dovolenou... :-)

5 minut je moc dlouhy interval i kdyz v pripade 0.15C to neni az tak
strasne. Rozhodne bych meril minimalne 1x za minutu. MC33340 meri mnohem
casteji.
RadekCX