Konec nabijeni NiMH pri 0.2C

Jirka hwko@centrum.cz
Čtvrtek Březen 30 11:39:06 CEST 2006

RV napsal(a):

> Co se tyka vyhodnoceni delta peaku pri nabijeni 0.1C - NENI pravda ze
> pri malych proudech nenastava. Je to povera. Vzdy lze detekoval dP -
> minimalne je 0V tedy napeti prestane stoupat. Tech grafu, ktere dokazuji
> ze to opravdu existuje je na modelarskych forech je hodne. Naposledy se
> to probiralo na Mojehobby v ramci posledniho tydne.

No, mozna jde o zmateni pojmu - ja za delta peak povazuju pruchod pres
maximum krivky - tedy to, kdy se zmeni znamenko prvni derivace (tedy
projde pres 0) a derivace se pote stane zaporna. To taky detekuje
MC33340 (na rozdil treba od MAX712 - ten ceka na onu nulu a je puvodne
vyvinut prave pro NiMH clanky). No a tento delta peak u malych proudu
proste neni, nebo je temer nemeritelny. Samozrejme se kazdy typ clanku
chova trochu jinak, ale v zasade je to tak.

> Jinak se posledni dobou objevuji v obchodem clanky, ktere jsou zmetky -
> psal kolega ze si sel koupit 4ks AA do Rx modelu a ze 100ks clanku
> nevybral ani ty ctyri - je treba clanky promerit nez si je koupite - ty
> vadne maji napeti mensi nez 1V - kapacita 1/4 proti udavane. Neni to pry
> zalezitost jedne znacky, ale je to pry naprosto nahodne. A hlasi to vic
> modelaru z cele CR. Pry nekteri obchodnici uz blednou kdyz si zacnete
> vyndavat merak :-).

Ze by no-name PRC atd. souvisejici jevy? To jsou mi novinky.... No ale
hlavne sem netahejme "politiku"...

> Bud musite merit dP a vypinat treba tehdy kdyz napeti uz nestoupa a nebo
> pouzit teplotni cidlo a vypinat pri dosazeni 35-40stC.

IMHO pri 0,2CA (a mene) nemusi teplota vubec stoupat a navic 35 stupnu
je trochu mala teplota (s ohledem na okoli a ev. ohrev od jinych
objektu) -> bude to nespolehlive a nereprodukovatelne.

Znovu opakuji, ze dle meho nazoru je u alkalickych aku a malych
nabijecich proudu v okoli 0,1CA jedina mozna pouzitelna vypinaci metoda
casova s tim, ze dodavam vzdy prebytek naboje a smirim se s moznymi
vedlejsimi efekty (snizeni zivotnosti).

--
Jirka