Konec nabijeni NiMH pri 0.2C

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Březen 30 09:03:54 CEST 2006

Mel bych k tomu nekolik poznamek:

kazde koupene clanky je treba zformovat (spravne by to melo byt
nabijeni 0.1C a vybijeni 0.1C tak dlouho dokud stoupa kapacita). Pokud
nemame moznost je treba je nechat nabijet na po dobu aspon 16h proudem
0.1C. Lepe je tedy je vsechny vybit na stejne pocatecni napeti a az pak
nabit tech 160%.
Je jasne ze kdyz nejsou clanky stejne nabite nastava delta peak u
kazdeho jindy a pri nabijeni sady se to smaze a nabijecka to nevyhodnoti.

Co se tyka vyhodnoceni delta peaku pri nabijeni 0.1C - NENI pravda ze
pri malych proudech nenastava. Je to povera. Vzdy lze detekoval dP -
minimalne je 0V tedy napeti prestane stoupat. Tech grafu, ktere dokazuji
ze to opravdu existuje je na modelarskych forech je hodne. Naposledy se
to probiralo na Mojehobby v ramci posledniho tydne.

Jinak se posledni dobou objevuji v obchodem clanky, ktere jsou zmetky -
psal kolega ze si sel koupit 4ks AA do Rx modelu a ze 100ks clanku
nevybral ani ty ctyri - je treba clanky promerit nez si je koupite - ty
vadne maji napeti mensi nez 1V - kapacita 1/4 proti udavane. Neni to pry
zalezitost jedne znacky, ale je to pry naprosto nahodne. A hlasi to vic
modelaru z cele CR. Pry nekteri obchodnici uz blednou kdyz si zacnete
vyndavat merak :-).

K puvodnimu dotazu - pri nabijeni proudem 0.2C je nutne vyhodnocovat
konec nabijeni jinak nez na maximalni napeti (to u NiXX nelze nikdy).
Bud musite merit dP a vypinat treba tehdy kdyz napeti uz nestoupa a nebo
pouzit teplotni cidlo a vypinat pri dosazeni 35-40stC.