Konec nabijeni NiMH pri 0.2C

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Březen 30 00:01:10 CEST 2006

> Behalf Of Snail Instruments
> V jednom aparatku mam akumulatory 2x NiMH tuzky 2400mAh, potreboval bych
> je
> nabijet proudem asi 0.15-0.2C. Nabijeni ovlada mikroprocesor, zatim mam
> konec nabijeni pri prekroceni 2.85V, ale merim to bez preruseni nabijeciho
> proudu. Ted mi hlasi kolega, ze uplne vybity akumulatory to nabijelo asi
> hodinu a pak se to vypnulo. Mel bych asi udelat nejaky sofistikovanejsi
> algoritmus, ale jaky. Pomuze vypnout nabijeni pred merenim napeti?

Muze, nemusi. PO vypnuti par ms pockejte a mejte tam kondik proti sumu
(5..33n). Mimo jine tak funguje zde momentalne diskutovana MC33340.

Nektere baterky maji pri takto malych proudech zcela nevyrazny delta-peak,
pokud jej vubec maji. Doporucuji doplnit s gas-gauge (merenim
dodaneho/cerpaneho naboje).

JL.