Zkusenosti s Ethernutem

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Středa Březen 29 11:18:45 CEST 2006

At 04:52 29.3.2006 +0200, Marek Pavlu wrote:
>Zdravim,

Predem dekuji za mnozstvi informaci.

>S Ethernutem delam, sice ne na desce primo od Haralda Kippa, ale na
>CharonechII.

Ja jsem si udelal svuj plosnak podle originalniho schematu.

> [...]
>kompilaci alinkovani zadne errory, zadne warningy, alespon takto pisu
>VSECHNY sve programy ja, akorat na kompileru VC++ musim vypinat warningy,
>ale to je problem kompileru:).
>
>Dalsi problem muze nastat, pokud pou¾ijete nespravnou verci WinAVR a
>Ethernut, ja jsem tøeba az do zacatku tohoto roku pouzival WinAVR 20040720,
>protoze jsem tam mel kus kodu, ktery novejsi kompiler(WinAVR 20050214)
>nedokazal rozdychat, presto ze kod byl v poradku, bug byl v kompileru nebo
>linkeru a az letos s novou verzi jsem mohl prejit na poslední verzi nutu a

Ja mam WinAVR 20060125 a Ethernut 4.0.3

>Jinak nejnovejsi stabilni verze Ethernutu neni temer nikdy vhodna pro
>testovani tech ukázkových prikladu, jiz mnohokrat jsem pøi uvedeni nove
>stable verze cetl na konfere Ethernutu, ze to ci ono, na webportu prestalo
>fungovat:(.

U toho webportu je totiz ke stazeni i zkompilovany .hex, proto jsem si
myslel, ze kdyz ho primo napalim do megy, ze to pobezi. Abych vyloucil
alespon pro zacatek chyby a problemy pri kompilaci. Ted prave nevim, jestli
ten hotovy hex chodi a jestli teda mam hledat chybu v HW (ktera tam klidne
muze byt)

>Doporucoval bych nejdrive zkusit zcela jednoduche programky pro seriovku,
>ktera funguje vzdy a do casti programu si pak muzete dat trasovaci hlasky:
>
>fprintf_P(stream, PSTR("Trace %d"), 0);

No jo, ale na to musim nejdriv rozchodit ten kompilator.

>Dalsi moznosti, proc Vam neco nefunguje je, ze nemate spravne nastaven typ
>cilove desky/procesoru v kofiguratoru nutu.

To snad jo, instaloval jsem to a konfiguroval podle manualu...

>Pockat, bacha, pod cim to kompilujete? WinAVR?

Jojo. Ale ja jinak delam v Code*Vision, takze WinAVR jsem stahnul kuli
ethernutu a musis se s nim nejdriv skamaradit ;-)

>Jinak projekt Ethernut sice ma nejake mouchy, ale za by byl tezkpadny?
>Da se v nem udelat spousta veci a plno temer bez vlastniho proramovani:

OK, nerikam, ze ne, to byl jen prvni dojem. Treba az se s tim naucim bude se
mi to taky libit.

>Ve¹inu zcela jednoduchých vìci lze zmaknout za odpoledne a s minimem
>vlastniho kodu, narocnejsi pozadavky uz pak mají samozrejme naroznejsi
>casovy ramec).

No, tohle zni lepe nez to na prvni pohled vypada. Tak jsem zvedav jestli to
rozhejbu.

>Pokud tam mate warningy/errory, tak mate problem ve vlastní kompilaci nebo
>konfiguraci ethernutu pro vasi desku. Je dobre vedet, jakou mate verzi Nutu,
>jakou mate verzi kompileru a hodila by se taky ta hlaska, co Vam kompileru
>vyplkne:).

Verze softu viz. vyse, hlasky treba tady:
(uz jsem to ale dost rozvrtal, asi bude nejlepsi cely system smazat a
nainstalovat znova)

avr-gcc -c -mmcu=atmega128 -Os -fno-delete-null-pointer-checks -Wall
-Wstrict-prototypes -Wa,-ahlms=rs232d.lst   -I../../include  rs232d.c -o
rs232d.o
rs232d.c: In function `NutAppMain':
rs232d.c:185: warning: implicit declaration of function `NutNetIfConfig'
avr-gcc rs232d.o -mmcu=atmega128 -Wl,--defsym=main=0,-Map=rs232d.map,--cref
-L../../lib ../../lib/nutinit.o -lnutpro -lnutos -lnutarch -lnutdev -lnutfs
-lnutnet -lnutcrt -o rs232d.elf
C:\PROGRA~1\WINAVR\BIN\..\lib\gcc\avr\3.4.5\..\..\..\..\avr\bin\ld.exe:
cannot find -lnutpro
make.exe: *** [rs232d.elf] Error 1

> Process Exit Code: 2
> Time Taken: 00:01

------------------------

httpserv.c: In function `NutAppMain':
httpserv.c:554: error: `devEth0' undeclared (first use in this function)
httpserv.c:554: error: (Each undeclared identifier is reported only once
httpserv.c:554: error: for each function it appears in.)
httpserv.c:568: warning: implicit declaration of function `NutNetIfConfig'
make.exe: *** [httpserv.o] Error 1

> Process Exit Code: 2
> Time Taken: 00:01

>Pripadne bych Vam mohl poslat starsi verzi nutu a verzi WinAVR z meho
>archivu...

OK, diky. Ja jsem koukal na ten CharonII a mel by byt hardwarove identicky s
ethernutem. Tak jsem se chtel zeptat, jestli byste tam nemel nejaky ukazkovy
zkompilovany programek, ktery urcite chodi a ja bych ho tam nahral a overil
tak jestli nemam chybu v HW a pak bych zacal ladit kompilator.

Dekuju mockrat...

S pozdravem           with best regards
 Libor Kavan, Dlouha 421, 543 03 Vrchlabi III,Czech republic
 Phone & Fax:+420 499 426 232       http://www.techtronex.cz