DRM na starem prijimaci (Re: digitalizace = konec ?)

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Březen 27 18:37:19 CEST 2006

Dobry den,

jsem rad, ze tu nekdo znovuotevrel tema prijmu DRM.

V sobotu jsem zase experimentoval, bohuzel zcela bezuspesne. Misto
VEF-206, na kterem jsem "chytil" nekolik stanic az na zvuk (MSC se
nechytlo), patrne z duvodu prilis uzke mezifrekvence, jsem zkusil
germanioveho japonce za 100Kc a tam se nechytlo uz vubec nic, zrejme
zcela utopeno v ruseni a interferencich.

> No jinak na AM se ma taky vysilat digitalne a uz i par stanic vysila.  K
> tomu potrebujete pocitac se zvukovou kartou a stare radio, ze ktereho se da
> vytahnout nezdetekovany MF signal. U integrovanych prijimacu vetsinou
> detekce probiha uvnitr brouka a muzete tak nanejvys pouzit nezesileny signal
> z filtru. U stareho radia zakroutite jadyrkama v mezifrekvenci a naladite si
> potrebnou sirku pasma.

Tak, tohle by me zajimalo. Rekneme, ze bych chtel rozsirit mf u toho
VEF-206. Jak na to? Cetl jsem tu v konfere dva navrhy,
1. zatlumit rezonancni obvody
2. ten Vas, poladit civky.

Jsem bohuzel analogovym diletantem, tak nemam predstavu o postupu,
abych to vice nezkazil nez zlepsil. Mel byste na to nejakou metodiku?

Dekuji a zdravim,
Marek P.