OT: Luminiscencni barva

RVsoft rvicek@quick.cz
Neděle Březen 26 23:45:07 CEST 2006

To nevim, ale pamatuji si velmi zive jak jsme varili s kamaradem svitici
acetonovou barvu - tedy nejdriv jsme pekli ten pigment a pak se to
pridalo do acetonoveho laku.

Bylo to fakt zajimave - strasne dlouho jsme shaneli (vetsinou skolni
kabinety) ty ruzne soli (barium, stroncium a myslim ze i to tritium -
podle barvy jakou jste potreboval) a pak se to muselo upect pri asi
800stC. Bohuzel v tom navodu nebylo napsano, ze se z toho bude kourit. A
kourilo se fakt fest. S ty prenosny pece sel strasnej oranzovej coud,
kterej navic ulpival na vsem kolem ceho se mihnul. Ze jsem to delali v
normalnim byte v detskem pokoji je doufam jasne :-).
Ale nakonec to opravdu svitilo.

Mozna by tedy slo podniknout i tohle.

Take se mi moc libilo kdyz se kamosovi podarilo vylejt asi 1cm^3
roztavene mosazi na koberec. :-) Neverili byste, ze to nejde udupat. A
pro vodu nelze bezet, protoze nez se vratite tak mate pokoj v plamenech.

Jo to byly casy...asi jednou napisu knihu. :-)

RadekCX