patek - peltier&tep. cerpadlo ?

Zdenek Aster zdenek.aster@seznam.cz
Pátek Březen 24 14:37:07 CET 2006

To me hodne zajima, kdysi jsem taktez chtel z peltiera stavet klimatizaci,
ale bylo mi to vsemi topenari-klimatizatory ;-) rozmluveno, ze to je blbost,
ze to ma malou ucinost a ze by to stalo vic nez klimatizace.
Muzu se zeptat jak velky prostor s tim klimatizujete, kolik a jaky typ
peltieru tam mate a na kolik to zhruba zchladi, neni nad praxi nez
vypocty? Jestli to neni tajne vubec ta myslenka s tim odpadnim
teplem me nenapadla, to je taky dost dobry.
Myslim, ze by to zajimalo vice lidi.

Zdenek Aster

----- Original Message -----
From: "Pavel" <hw@itherm.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, March 24, 2006 2:24 PM
Subject: Re: patek - peltier&tep. cerpadlo ?

nemate pravdu. COP je bezne kolem 1.5, je ale hodne zavislý na rozdílu
teplot a kolem 50deltaT uz se blizi jedne.

zkuste si stahnout datasheet od clanku
http://www.sitechina.com/thermoelectric/Spec.html#TEC

da se z toho postavit neco jako ucinnejsi elektrokotel ... doma mám takto
postavenou klimatizaci s ukladanim odpadniho tepla do zasobniku TUV.

Pavel