Doporucte vhodnou pamet ?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Březen 24 13:28:13 CET 2006

Karel Novotný wrote:
> Pravda zapomel jsem uvest priponu jde mi o 1024kbit jinak receno 128kbyte.
> Pri zapisu 20byte za minutu by mi ta 1024 vydrzela necenych 7 minut :-).
> V kazdem pripade moje chyba a omlouvam se.

Nie je nad dobre opisany problem... >:-(

Nikde ste neuviedli, ze tie data nechcete cyklicky prepisovat; prave
naopak, citujem z Vaseho povodneho prispevku:
 > EEPROM nepripada v uvahu, pro maly pocet "povolenych" zapisu
z coho mne osobne priamo vyplyva ze kazdych necelych 7 minut ci este
castejsie zacnete znova prepisovat tu pamat - vtedy tych 100kcyklov
EEPROMky znamena nieco okolo poldruha roka.

Ak budete zaplnat postupne 128kbyte, tak jeden cyklus Vam vyjde na
takmer 2 hodiny; ak budete mat 10kcycle flash tak to je nieco vyse 2
rokov ak 100kcycle tak je to 22 rokov.

Ale inak ak Vam nevyhovuje EEPROM kvoli endurance, rozhodne Vam nemoze
vyhovovat ani ziadna FLASH, ci je to vo forme karty alebo akokolvek
inak. FRAM je pri danej kapacite viacmenej mimo hry, takze Vam znova
zostane len ta baterkou zalohovana RAM; a kedze seriove RAM prakticky
neexistuju, treba si ju z normalnej RAM a hrstky shiftregistrov
(pripadne vtipne vopchatych do CPLDcka ci jednocipu) spravit.

Bodka.

wek