komunikace mezi vice zarizenimi RS485 nebo CAN

MK info@mcu.cz
Pátek Březen 24 10:49:38 CET 2006

> Pokud nekdo vi o dobre zdokumentovanem protokolu, idealne s nejakymi
> ukazkovymi kody ....

Protokolu je hafo,  dobrych protokolu je mene, ale i tak jich je vic nez
dost. Ale ty opravdu dobre jsou licencne svazany, maji stovky stran
dokumentace a mnohokrat je rada jejich vrstev implementovana primo v HW.
Pohrichu nevim o zadnem opravdu dobrem a rozsirenem protokolu, ktery by byl
naprosto volne dostupny.

Nezaznelo tu o co ma v te komunikaci jit, jake objemy dat se maji prenaset,
jaka ma byt reakcni doba, zda ma jit o predavani rizeni, nebo o jine reseni
pristupu ke sbernici. Pouze se zeptalo zda RS485 ci CAN - obe na te nejnizsi
vrstve. A zde je to prast jak uhod - obe dokaze behat dostatecne rychle, obe
ma jednoduchou kabelaz, obe ma siroce dostupne drivery a obe je siroce
rozsirene a overene. Tak co se ze zadani da vlastne resit - celkem nic, jen
plane tlachat :(((

A zakonceni - coz takhle dvojice paralelne spojenych konektoru - pokud chci
pripojit dalsi zarizeni, musim ten dummy konektor se zakoncovacim odporem
vytahnout, vrazit tam kabel k tomu pripojovanemu bazmeku a do nejstrcit
konektor se zakoncovakem :))))
A nebo uplne jinak, lepe a efektivneji :)))))

S pozdravem
MK