komunikace mezi vice zarizenimi RS485 nebo CAN

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pátek Březen 24 10:31:37 CET 2006

Matne tusim, ze tento procesor umi UART max 625kbit, nicmene se mohu plest.
Pokud ma byt komunikace multimaster, bude hlavni problem spravne navrzeny
protokol, který bude umet resit kolize na sbernici atd. Stejne tak se
neobejdete bez solidniho zabezpeceni integrity prijimanych dat, doporucuji
CRC16.

Jiz delsi dobu patram po nejakem dotazenem vzorovem komunikačním protokolu ,
ideálně s knihovnami pro nejake MCU, ale nic geniálního jsem nenasel.

Z toho co stoji za zminku snad jen

ULAN Pavla Pisi, coz je ale 9-bit zamereny hlavne na x52, jinak ale docela
komplexni, vcetne zdrojaku ,s poněkud horsi prehlednosti a dokumentaci
http://cmp.felk.cvut.cz/~pisa/

Na urovni popisu komunikačního ramce je k dispozici SPINEL firmy papouch,
timto zdravim autora :-) http://www.papouch.com/shop/scripts/_spinel.asp

Mozna S.N.A.P. http://www.hth.com/snap/ ktery jsem sveho casu take pouzival
pro jeho jednoduchost.

Pokud nekdo vi o dobre zdokumentovanem protokolu, idealne s nejakymi
ukazkovymi kody ....

tak asi opravdu zustanu u RS485 byla mi doporucena uz na zacatku
komunikace bude multimaster
mame zakoupene desticky kde je procesor ARM od ST presne STR 711FR1
kvuli cene a abychom se to naucili si SW delame sami