Priklady, vzorova reseni pro PWM, PID, FFT atd ?

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Březen 23 15:43:32 CET 2006

Pred casom som pisal posudok na diplomovku jedneho studenta, ktory robil
nieco podobne. Bola to ale diplomovka, takze to bolo sofistikovanejsie a
regulovana sustava bola riadena cez internet :-)
Mal dve spojene nadoby, cerpadlo a par hadic a riadiaci software
realizoval asi 4 druhy regulatorov. Od jednoducheho P, cez vyssie stupne
klasickeho PID az po adaptivny fuzzy algoritmus. V pocitaci v rovine
teorie vsetko funguje perfektne. Rozdiel medzi algoritmamy bol
zanedbatelny, vsetky sa spravali podla matematickeho modelu.
Trik a hlavny pedagogicky prinos prace bol v tom ze system bol skutocny
so vsetkymi chybami a problemami realneho sveta. Obsahoval netesnosti,
nedokonalosti, cerpadlo sa ohrievalo, ventily neboli idealne, hadice
mali mechanicky odpor, senzory mali konecnu presnost a hysterezu a
podobne. Az tam bolo krasne vidiet ktory algoritmus dokaze uregulovat
danu sustavu. Najlepsie z toho samozrejme vysiel fuzzy, vsetky ostatne
vykazovali rozny stupen odchylky od nastavenej hodnoty.
Myslim ze na pochopenie a ukazanie procesov v regulacnej slucke ma
realne zelezo s meniacimi sa hladinami kvapaliny vyssiu pedagogicku
hodnotu ako nejaky graf v pocitaci.
b.