Jaky MCU do prumysloveho prostredi?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Březen 23 10:29:20 CET 2006

Pikulík wrote:
> Kolega pouziva Motorolu. Ma pry jinou vnitrni strukturu nez 51,AVR a pod.
> Je vysoce odolna vuci ruseni. Zatim u ni nezjistil zadnou vnitrni chybu CPU,
> má diagnostiku chyb,....
> MC68HC908JK

Samo osebe ziadna elektronika a tym ani ziadny IO nie je samospasitelny.
Vyrobcovia to mozu vylepsovat prave integrovanim prvkov ako je reset ci
napajaci zdroj spolu s mcu; je vsak v konecnom dosledku otazne, nakolko
su tieto opatrenia skutocne ucinne. Toto je bohuzial zalezitost kde
vstupuje mnozstvo vplyvov a nie vzdy vyrobcovia do dostatocnych
podrobnosti uvedu, co vsetko dane riesenie osetruje a za akych okolnosti.

Treba si uvedomit, ze my, "bastlicska verejnost" (do coho sa zahrnaju aj
vsetky "garazove" i "stredne" firmy, jednoducho vsetci co si tie
jednocipy nedavaju vyrabat na mieru prip. nekupuju na vagony) sme
odkazani na akesi omrvinky, ktore vznikaju ako vedlajsi produkt vyroby
pre prave tych velkych odberatelov. A ak vseobecna navrharska prax u
velkych odberatelov je taka ze nevyzaduje zlozitejsi svab, tak ten svab
nie je o nic zlozitejsi ako absolutne nevyhnutne musi byt.

Z tohoto pohladu su prave spominane AVR aj PIC tak trocha vynimkou,
pretoze ako Atmel tak aj Microchip nie su prave firmy s najlepsimi
kontaktami (ba priam by som povedal reputaciou) u masovych vyrobcov,
takze sa nezaokryte orientuju na ten "bastlicsky" trh; a na vlastnej
kozi sa naucili, ze na tomto trhu musia cakat tie najdivokejsie riesenia
  - vid spominany prijimac RS232 len s jednym odporom u PIC; co prinasa
prave zvyraznenie problemov ktore vyplyvaju z analogoveho charakteru
digitalnych obvodov.

Inak aj inkriminovana AT89C2051 je produkt urceny "pre masy", avsak
pozrite sa nanho z pohladu doby jeho vzniku a porovnajte PIC a AVR tej
doby (dobre, o AVRkach vtedy nebolo ani slychu ale spomente si, kolko
much mali prve AVRka). Alebo, naopak, porovnavajte moderne AVR a PIC s
modernou verziou 2051 (LP) - aj ked prislo dost neskoro a zatial este
zrejme nie je dostatok skusenosti s ich pouzitim.

wek

PS. Ospravedlnujem sa za ten predchadzajuci uklepnuty Re.