Digitální intercom (dekodér hlas <> sériová linka) ?

MK info@mcu.cz
Středa Březen 22 09:12:40 CET 2006

> Rád bych si postavil malý digitální intercom. Představuju si to tak, že
> bych repráček a mikrofon připojil k nějakému broukovi, ktery by mel jako
> vystup seriovou linku. Tu bych tahal po RS422, případně přes Ethernet.
> Vzdálenost je tak 50m. Rychlost sériové linky by  měla tomu broukovi
> stačit do 460 kBd. Stačí half duplex (jako vysílačka - mluví vždy jen
> jedna strana - i když obousměrně by to bylo prima :-) ).
>
> Je reálné tahat takhle hlas nebo je to blbost ... ?

Pred casem jsem resil neco obdobneho jako nahradu stavajicich rozvodu
"zavodniho rozhlasu". Realne to je. Zamerte se na kodeky pro telefonii,
VoIP, MP3. Nektere jsou realne dostupne i v kusovce. Pro Vas pripad by t
melo jit i relativne snadno s beznym MCU s ADC, pri predrazeni DP do 3.5kHz
vychazi datovy tok na nejakych 70kb/s.

S pozdravem
MK