Jak merit intenzitu slunecního zarení

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Březen 22 08:37:18 CET 2006

Mozna si to predstavuji nejak jednoduse, ale proc se to pocita tak slozite?

Kdyz clanek zatizim konstantnim odporem a budu na nem merit napeti mel
bych zmerit tedy nejaky vykon.

Kdyz to pronasobim ucinnosti a plochou mel bych dostat nejaky vykon na m^2.

Samozrejme pro urcitou spektralni citlivost FV clanku.

Stejne mi neni jasne jak se to meri spravne - vzdyt dopadajici vykon je
silne ovlivnen uhlem dopadu paprsku. Kdyz jsme si hral s nataceni
solarnicj kolektoru na slunce tak ty rozdily v ziskatelnem vykonu jsou
nesrovnatelne proti pevnym kolektorum.

RadekCX