RE: Jak merit intenzitu slunecního zarení

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Úterý Březen 21 20:37:01 CET 2006

Tomu se rika bolometricky snimac, meri se teplota oslunene a zastinene
desticky.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Vladimir Andel
Sent: Tuesday, March 21, 2006 8:04 PM
To: HW-news
Subject: Re: Jak merit intenzitu slunecniho zareni

Ja pamatuju, ze pri plneni prehrady na Zelivce delel Institut hygieny
vyzkumy - mimo jine i zavislost rustu planktonu na slunecnim svetle. Meli na
to pod slkenenym deklem takovou sachovnici, kde se meril (asi termoclankama)
rozdil teploty mezi bilyma a cernyma ploskama. Fungovalo to bez napajeni.
Integrace probihala rucne :-) odhadovala se plocha pod carou na papiru z
registraku. Myslim ze udelat dve plosky a strcit pod ne teplomery by
nemuselo byt az tak slozite. Jen by nekdo musel rict jaka ma byt ta "cerna"
a "bila". Jestli to ma fungovat jen ve viditelnem spektru, nebo i v infra.

Andel