RE: Jak merit intenzitu slunecního zarení

David Veramon david.veramon@seznam.cz
Úterý Březen 21 18:59:51 CET 2006

Realizoval jsem několik senzorů intenzity sl. záření pomocí malých
fotovoltaických článků (cca 4V/200mA). Výstup článku se po dobu měření
zatížil odporem 1R a změřilo se napětí pomocí A/D převodníku v CPU. Používal
se nějaký ADUC..., který má tuším 16-bitový převodník, nebo ATmega16(32)
(10-bitů, nižší přesnost). Zdrojáky jsem už ale nenašel, je to už dost
dlouho. Přepočetlo se potom podle vzorce:

((0.019073486328125 * změřené napětí) - OFSET) * KOREKCE

Výsledek byl přímo ve W/m2. Je to ale bez záruky, vzorec jsem vyhrabal s
poznámek. Ofset a Korekce se určovala pro každý článek zvlášť, kdy tento se
změřil při známé intenzitě sl. záření.

     Jinak pro velice přesné měření se používaly senzory Sunshine Senzor
BF3, nebo Pyranometer GSM 3.3, ale
cena byla dosti vysoká. Ovšem tyto senzory jsou již zkalibrovány a stačí je
pouze připojit.

					David B.