Uz OT: znalost jazykov (bolo Re: Vseobecne: Praca pre absolventov/bakalarov v CERN)

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Úterý Březen 21 16:45:30 CET 2006

Clovek sa musi vediet vyjadrit tak aby mu ostatni rozumeli a nasledne si
svoje schopnosti priebezne zlepsovat. Ked raz prekona mindrak ze
nerozprava gramaticky spravne (*) tak sa rozhovori velmi rychlo sa
chyti. O tom to cele je. Pokial cloveku nerozumeju moze byt hociaky
vyhlaseny odbornik, je mu to prd platne.
b.

(*) akurat mi kamarat co chodi na polosukromne hodiny pokrocilej
business anglictiny v Bratislave hovoril ze jeho spoluziacka (vypatlana
sekretarka ktorej kurz plati zamestnavatel) sa na ucitela (anglictina
materinsky jazyk) stazovala ze on sa s nimi len rozprava. Nemaju ziadnu
gramatiku, nemoze si pisat slovicka a ked rozprava tak ju neopravuje.
Ona chce slovaka, ktory sa s nou bude rozpravat slovensky a je to clovek
ktory sa ten jazyk tiez musel ucit, takze bude lepsi. Slecna inzinierka
naucena vsetko sa memorovat nepochopila ze by ju zastavoval po kazdom
slove a nevsimla si ze ked sa jej opyta nieco co nemala vcera napisane v
zosite (napriklad kde bola na dovolenke) tak nevie ani ceknut :-)