OT: win licence

Jirka hwko@centrum.cz
Úterý Březen 21 16:35:01 CET 2006

Petr Zahradnik napsal(a):

> 1. OEM verze UZ NELZE zakoupit k nejakemu dilu. To bylo mozne drive. V
> soucasne dobe lze OEM verzi zakoupit pouze ke kompletne sestavenemu
> pocitaci.
>
> 2. A jak uz jsem rekl, OEM licence patri k pocitaci, ne k dilu, ke
> kteremu byla drive zakoupena. Dil se muze normalne vymenit v ramci
> danych podminek. Rozslapnu mys, koupim novou, oddelam CD-ROMku, koupim
> novou, shori zdroj, vymenim ho apod. Jinak, OEM licence jsou vazany na
> pet zakladnich komponent pocitace a vymenit lze urcite jejich
> procento.

Upresnim:

"Výjimkou je nákup operačního systému Windows XP (ve verzi Home a Pro) v
české a slovenské verzi, který lze zakoupit, pouze ve formě jednotlivého
balení, samostatně bez současného nákupu hardware. Tato možnost je
určena pro legalizace a upgrade a je platná jen po omezenou dobu!! Na
platnost upozorňují samolepky na boku balení."

(http://www.microsoft.com/cze/licence/oem/default.mspx)

No to jsou fuckt moc hodny, jeste nedavno (mozna mesic?) bylo mozno OEM
OS koupit s libovolnou neperiferni soucasti PC. Tradicni a obvykla
necekana a neohlasovana zmena, samozrejme k horsimu, jak jinak, ze...
Resume pro mysliciho a svobodymilovneho cloveka:

AT SI TO MRKWOSOFT STRCI DO PRDELE.

Trochu vedecteji a konkretneji: pokud skutecne kvuli nejakemu
specialnimu programu nepotrebujete Windows (takovych situaci je cim dal
mene), prestante doslova otrocit Gatesovi a zacnete pouzivat Linux. Ne,
neni to bez mysleni a uceni, nicmene se to da s dnesnimi distribucemi
velmi dobre zvladnout a UZ NIKDY nebudete muset resit podobne hovadiny...

Kdo nemuze stahovat velke objemy dat, muze zkusit treba
http://www.linuxsoft.cz/article.php?id_article=1150
http://www.linuxsoft.cz/article.php?id_article=1142 http://proc.linux.cz
a spoustu jinych. Podotykam (protoze opakovane zjistuju, ze to proste
lidi nevedi), ze s takovou linuxovou distribuci neziskate jen pouhy
operacni system, ale kompletne softwarove vybaveny pocitac jak na praci,
tak na zabavu. To vse legalne zdarma, pripadne za distribucni cenu
medii. Samozrejme si lze priplatit a ziskat tak podporu, tistene manualy
apod.

Neberte to jako vyzvu k flame (on k nemu ani neni duvod, vse je
jasne...), ale jako konstatovani skutecnosti a vyzvu k probuzeni se...
To pisu jako majitel a uzivatel nejakych tusim 4 licenci na Windows a
(kratsi dobu) velmi spokojeny uzivatel Linuxu Mandriva a SUSE...

--
Jirka