Vseobecne: Praca pre absolventov/bakalarov v CERN

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Úterý Březen 21 16:25:53 CET 2006

Dovolim si pridat svuj nazor,
Bude to individualni nazor cloveka, ktery je Ing ^ 2, stale pokukuje po
treti vysoke (tentokrat jiz humanitne nehumanisticka prava) a zna radu
absolventu zapadnich technik.

1. Nemuzu si pomoct, ale uroven absolventu nasich VS sla posledni dobou
razantne dolu. Prvni VS jsem zahajoval jeste za rudych bratru (uzil jsem si
revoluce na VS :-) ), druhou jsem absolvoval s odstupem jiz v realnem
"kapitalizmu". Nemohu si pomoct, uroven vybaveni a moznosti sli nahoru, ale
uroven absolventu sla dost razantne dolu. Promovali lidi, kteri meli skoncit
v prvaku.
2. Pohled zamestnavatele, sehnat schopneho mladeho absolventa, ktery neco
umi a predevsim je schopny a ochotny makat a neco pro firmu vytvorit je
besny problem.
3. Minimalne nemecke univerzity produkuji to same co nase, jako spravny
sudetak, mam docela prehled, zrovna dnes me jeden nemecky absolvent dojal az
k slzam svym pojetim pri vyhodnocovani vybraci a vlivu na zivotnost stroje.

Zkratka vse je relativni a individualni, z lineho blblce VS pracoviteho
genia neudela, pracovity a pilny mene inteligentni clovek je platejsi nez
linej genius.

Omlouvam se za prispevek do toho to OT, ale mel jsme dnes pohovor s tremi
absolventy, kteri se u nas uchazeli o zamsstnani a potreboval jsem si
odventilovat svou depresi z toho celeho :-)
¨

Ahoj Balu,

chcel by som sa spytat na to, ci sa ponukaju aj nejake kurzy anglictiny,
pretoze pasivne a technicku anglictinu ovladam, horsie to je s hovorenim.
Ako dlho trva vybavenie vsetkych formalit po uspesnom pohovore?

Druha vec, je to s tymi skolami, to je fakt taky velky rozdiel medzi
absolventom z vychodnej Europy a tym zapadnym? V com napriklad, ked si
pisal, ze je to individualne od pripadu ku pripadu.

Andrej