Jaky MCU do prumysloveho prostredi?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Březen 21 11:02:09 CET 2006

Petr Simek wrote:
> Po jistych zkusenostech bych se 89C2051 docela bal. Pokud k ni nepripojite
> poradny resetovaci obvod je to dost nepouzitelne.

Mno tak toto je presne ten problem. Kto Vam kedy povedal ze k 80C2051
NETREBA poriadny resetovaci obvod??? Ak sa tak stalo, treba dat
dotycnemu rychle po papuli...

> Takova ATmega8 mi prijde
> daleko lepsi - ma v sobe reset, BOD, ma lepsi vystupy, pokud Vase aplikace
> nepotrebuje presne casovani a pouzijete interni RC oscilator usetrite Xtal.

Toto je presne ten problem, za kazdu cenu usetrit. Potom dopadnete ako
tuto kolega RadekCX s usetrenym MAX232 na PICku. OK, len do toho,
setrite, ale len ak _presne_ viete co robite.

Interne resety a BOD su v digitalnych obvodoch pomerne zahadnou vecou a
maloktory vyrobca to naozaj vie tak aby to bol dobry ekvivalent
externeho resetu. Zalezitosti ako watchdog odvodeny z hodin procesora su
vyslovene smiesne, ba dokonca podvod na uzivatelovi (nechcem zabrdnut do
debaty ci pouzit WD alebo nie, podla mna je odpoved jednoducha, pouzit
ak je to adekvatne inak nie). O presnosti a spolahlivosti interneho RC
oscilatora som tiez ochotny hovorit len za predpokladu, ze sa za ne
vyrobca zaruci s uvedenim podmienok pouzitia (teplotny a napatovy rozsah
resp. zavislosti, a to nie ako typicka ale ako maximalna hodnota).

V konecnom dosledku nic proti AVRkam nemam (okrem toho ze ich nemam rad,
:-) ale toto je ciste osobna a emocionalna zalezitost), ale tie
argumenty si treba uvedomit ze neplatia absolutne.

wek