RE: Hradlová pole - základy

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Pondělí Březen 20 09:58:16 CET 2006

Prave, ze nejaky citac, registr a spoustu dalsich std. bloku nemusim resit,
protoze jsou definovany v knihovne. Proste jako klasicke soucastky, jen
mnohem univerzalnejsi.
Pro vetsi slozitost se zase pouzije hierarchicka struktura a je to opet
prehledne
Taky me to prekvapilo, rikal jsem si schemata ani nahodou, ale nebylo zbyti
(prevzal jsem rozpracovany projekt, navic VHDL pro tenhle spartan nebylo k
dispozici) a slo to velmi efektivne. Projekt to nebyl uplne jednoduchy, asi
5 stran A4 v Orcadu. Co stranka to funkcni blok a pak jen propojeni bloku.
Jasne ze nejaky jednoduchy editor schemat ktery v nastrojich od XILINXu
bezne byva bude asi nevhodny.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Monday, March 20, 2006 9:29 AM
To: HW-news
Subject: Re: Hradlová pole - základy

U velmi malych dizajnov je to asi jedno, ale u niecoho vacsieho sa v
scheme zachvilu stratite. Necham na vas kolko trva namalovat 10 bitovy
citac, vo VHDL je to asi 6 riadkov kodu :-) Pomerne efektivny postup je
namalovat blokovu schemu graficky (schematicky) a jednotlive bloky potom
urobit vo VHDL, tabulkou, schemou a pod. zalezi samozrejme od kazdeho
dizajnera.
Dizajn je pri kompilacii optimalizovany. Pokial kompilator spozna nejake
struktury, ktore uz ma predprogramovane (optimalizovane) alebo su uz
pritomne na cipe (napriklad pamate, aritmeticke jednotky a pod.) tak ich
automaticky namapuje na dedikovany hardware na cipe co sa nemusi stat
ked mate nakreslenu schemu :-)
b.