ATX zdroj

JD jirkonf@seznam.cz
Pondělí Březen 20 00:03:33 CET 2006

Zdravim,
zkontrolujte jestli z nej de alespon tech +5VSB (ma jit ze zdroje i kdyz
je vypnuty). Jestli ne, hledejte chybu prave v tom pomocnem zdroji (bez
nej vetsinou zbytek zdroje nenabehne i kdyz je OK). Casto byva preruseny
odpor v radu stovek kOhmu ktery je mezi + usmerneneho sitoveho napeti a
bazi tranzistoru v pomocnem zdroji (zjednodusene napsano, muze se to
mirne lisit podle typu zdroje). Docela velka pravdepodobnost ze je to
prave ten odpor je v pripade, ze zdroj nefunguje (ani zminenych 5VSB)
ale vsechny vykonove tranzistory jsou v poradku. Uz sem opravoval
nekolik zdroju s touhle zavadou a zatim bezi (nejstarsi uz vic jak 2
roky). Je dobre tam dat nejaky vykonnejsi odpor (nebo asi nejlepe 2 s
polovicnim odporem do serie) i kdyz ztraty na nem jsou minimalni. Uz se
to tu probiralo nekolikrat, ten odpor neodejde tepelnym pretizenim
(takze neni viditelne spaleny), ale kvuli tomu ze je na nem docela
vysoke napeti a prave tim ze date dva do serie tak jsou pak jednotlive
odpory napetove namahane polovicnim napetim.

JDrozd