....jakou nabíječku na NiCD/NiMH ?

Jirka hwko@centrum.cz
Neděle Březen 19 23:22:46 CET 2006

jan.kuba napsal(a):
> Koukal jsem na to, co kdyz nastavim treba ten delta peak na  20mV a
> clanek pak "houpne " jen 10mV  - to mi to bude do nej furt busit?
> Ta cena neni spatna.

Zkus spis Ultramat 25 (mozna jsem ty Ultramaty doporucoval ja). Nabijeci
algoritmus v rezimu "automat" je u nej natolik vymakany, ze si dokonce i
dodatecne snizi predtim dosazeny nabijeci proud v pripade, ze se mu v
prubehu nabijeni clanky "nejak nezdaji". Neprisel jsem na to, podle ceho
to pocita, ale imho to jen vnitrni odpor nebude... Kazdopadne lze rict,
ze se ta nabijecka dokaze prakticky idealne prizpusobit jakemukoliv
clanku a temer "zazracnym" zpusobem voli nabijeci proud podle jeho
jakosti. Pripojoval jsem k ni kdeco a nestalo se, ze by nabijela prilis
velkym ci malym proudem (neboli v rozporu s tim, co bych pouzil ja sam).

Jeji mozna jedinou nevyhodou je omezeny cas nabijeni na max. 300 minut,
ale pro detekci delta peak se stejne pomale nabijeni neda pouzit...

Jinak (pokud bys prece jen uplne nezavrhnul tu stavbu) muzu tez z
vlastni zkusenosti rict, ze takova jednoducha nabijecka s MC33340 a
stabilizaci proudu pomoci LM317 nezklame ani u hodne "jetych" clanku. No
a da se takovych modulu "nasekat" za par korun kolik je potreba...

--
Jirka