OT: pre zaujimavost - SPS

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Sobota Březen 18 13:21:06 CET 2006

Cerpa sa kazdych par metrov na aktivnych usekoch a kazdych par desiatok
metrov na menej aktivnych usekoch. Pracovne vakuum je <10^-9 Torr.
Nasiel som o tom nejaky dokument
http://www.cientificosaficionados.com/libros/CERN/vacio24-CERN.pdf
Zaujimava je strana 6.
Pri zrazke ich to nevyhodi zo smeru vzhladom na rozdiel v hybnosti ktory
je tak 9 radov :-) Pri zrazke ale prebehne jadrova reakcia, ktora jednak
produkuje teplo a volne nabite castice, ktore su dalej urychlovane
urychlovanym zvazkom co produkuje dalsie teplo a radiaciu co je nie
velmi optimalne.
b.