Re: elektronická zátěž 100A

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pátek Březen 17 23:14:07 CET 2006

Vsechny fety musi regulovat linearne a musi se trochu prekryvat. Kdyz prvni jeste neni uplne otevreny, musi se zacit otvirat dalsi.
Andel
  ----- Original Message -----
  From: kolecko@pececko.sk
  To: hw-list@list.hw.cz
  Sent: Friday, March 17, 2006 4:24 PM
  Subject: Re: elektronická zátěž 100A

  Dobry den. Tu ma zaujal tento starsi prispevok. Lebo sa pokusam postavit el. zataz ale trosku univerzalnejsiu na 70V 50A 1200W. Ale narazil som na problem samotnej univerzalnosti a hlavne minimalneho napatia a maximalneho. Podla toho Vasho prispevku ja asi nemozem pouzit v D MOSFEToch rovnake rezistory ale musim zmenit odpory asi takto: tomu co sa otvara prvy dat najvacsi odpor, taky aby nim tiekol napr. polovicny max. prud MOSFETu pri napr 70V. Dalsiemu dat mensi, a dalsiemu este mensi atd az na posledny ktory by bol zapojeny priamo bez odporu. Samozrejme musim strazit vykon aby mi tie tranzistory s mensimi odpormi neodisli (z DPS):o) Len sa bojim ak budu spinane postupne 5timi operakmi a este budu mat koli odporom v D rozne vahy, ci sa to nerozkmita nech robim PID ako chcem kvalitne.
  Idem dobrym smerom? Alebo ma moja uvaha nejaky hacik?
  Dik
  Peter

  From: Vladimír Anděl <vaelektronik@mirnet.cz>

  No nechci delat chytryho, ale pri postupnem vybavovani zkusebny u vyrobce
  aku clanku jsem tech zatezi udelal uz spoustu - nejvetsi 6V/2400A s
  kratkodobym proudem 6000A (ale pak uz tam neni 6V ani nahodou :-)) Vsechny
  zateze jsem delal s fetama, nic mi zatim neodeslo a ze se s tim delaji veci
  :-)
  Takze princip: Pro tohle male mapeti nejake 100A fety, napr. IRL3803. Odpor
  nedavam do S, ale do D a to takovy, aby pri sepnuti fetu nebyl prekrocen
  jeho proud. Bezne pouzivam 1/2 az 2/3 max. proudu. Fety reguluju linearne ze
  spolecneho vstupu 0-10V tak, ze G prvniho jde primo, druhy pres ledku, treti
  pres 2 ledky... Prvni zacne otvirat, max. vykon ma pri polovicnim proudu nez
  da ten odpor pri sepnuti. Kdyz se temer otevre a vykon na nem klesne, zacina
  se otevirat druhy. Tedy max. vykon nikdy neni na vic fetech soucasne a lze
  je dat tesne vedle sebe na chladic. Pokud jich ma byt paralelne hodne (coz
  neni vas pripad, ja jich mel nejvic 120), udela se treba 6 skupin (to uz
  nejde delat pres ledky, ale operakama) a max. vykon je vzdy na kazdem
  sestem. Ucelem je dostat nejvetsi cast vykonu do odporu (mohou jit i do
  cervena, takze vyjdou mensi nez chladic pro ten vykon), na fetech je treba
  jen 20% vykonu. Pokud delam zatez pro baterky, kde se vyzaduje minimalni
  napeti pri kterem to ma jeste udrzet proud, davam jednu (vetsi) skupinu fetu
  naprimo bez odporu. Ta se otvira jako posledni a vsechny najednou. Tady se
  pocita predpokladany odpor baterky, odpor privodu, odpor fetu a taky se to
  da navrhnout tak, aby to neodeslo :-)
  Andel