RE: Jak složite je postavit ohmeter pro mereni vekych odporu ?

Karel Novotný k.novo@seznam.cz
Pátek Březen 17 15:45:16 CET 2006

OK
uznavam ta Roudnice je kravina, tenkrat jeste nebyla :-).

>Ja mam bezny citac s rozlisenim 8 mist a presnosti 10E-6
Mam 9 mistny citac s presnosti 10E-10, slusnejsim merak C, ESR a indukcnosti mi take chybi, v nejhorsim se sejdeme v cekarne :-)

Upresnuji svuj dotaz,
ano staci mi "merak" 100M az 100G tj. 3 dakady, presnost nemusi odpovidat presnosti 34401A, mereni odporu v oblasti G jsou stejne spise orientacni zalezitost nez ze by clovek mohl neco prihnout a doladit pilnikem.
Stejne tak bych se rad vyhnul pouziti velkych napeti, pri rade mereni je to neprakticke.
Na druhou stranu neni nutne aby se odpor prevadel na adekvatni hodnotu v napeti, mam k 34401 pripojene PC a tak neni problem namerene udaje programove zpracovat.

Ja mam bezny citac s rozlisenim 8 mist a presnosti 10E-6, a chci si k
nemu postavit udelatko pro mereni malich indukctnosti a kapacit. Pokud
budu trvat na tom ze me udelatko ma merit s presnosti a rizlisenim
radove stejnym jako ten citac, mel bych svuj problem nejspise
konzultuvat s doktorem Chocholouskem (nebojaksetenchlapjmenoval).
Pozadavek na presnost mereni je naprosto zakladni udaj, mnohem
dulezitejsi nez k cemu to udelatko pripojite. Slozitost a cena je s
presnosti svazana vice nez tesne. Nekde jsem kdysi cetl ze kazde
zviseni presnosti na dvojnasobek znamena zviseni ceny 10x!

Abych jen nekritizoval, nejjednodusi cesta k mereni velkych R je IMHO
mereni proudu pri velkem napeti, cca 0,1-1kV. v nejprimitivnejsim
pripade tedy jen dioda a kondik pripojeny na 230V, presnost odhaduji
tak 1-5%. A zobrazeny udaj musite prepocitat. Vadi vam to ? Je
dosazitelna presnost vyhovujici ? A neni "vysoke" napeti na zavadu ?
No a jsme zase u te specifikace v dotazu.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz