Jak složite je postavit ohmeter pro mereni vekych odporu ?

kolecko@pececko.sk kolecko@pececko.sk
Pátek Březen 17 14:36:21 CET 2006

Tak ja to teda skusim: K 100Gohm odporu pripoj nejaky 100kohm do serie.
Odmerat si ho mozes celkom presne ked mas Agilent 34401A. Usmerni si
sietove napetia a dobre vyfiltruj. Potom ho pripoj na tieto rezistory a
odmeraj ubytok na znamom rezistore 100kohm a usmernene napatie.
A potom uz len Ohmov zakon.
ale mozno sa ti toto riesenie nebude pacit.
Peter

Videl jsem jeden teraohmmetr, ten pracoval s napetim kolem 1 kV, byla
u toho takova sonda (tvaru bedynky) do ktere se daval mereny vzorek a
meril se naopak proud, nevim jak, byla v tom elektrometricka
elektronka. Rozsahy se prepinaly pomoci mericiho napeti.

Ales Prochaska

> Napadlo me presne to same. :-)

> Nicmene k veci, sveho casu jsem o necem takovem take premyslel.
> Pokud to ma byt obecny ohmmeter tak to cele stoji a pada s navrhem zdroje
> proudu od cca 1mA do 1pA, problem je jednak rozsah 9dekad a pak pak resit
> zdroj proudu o comkoliv mensim nez uA si ani neumim predstavit :-).
> Nicmene postavit to jit musi, sveho casu jsem pracoval s Tera ohmmetrem a
> je jeste o rad vice :-)

> pocasi:

> Jasno az skoro jasno, misty zvetsena oblacnost, v mistech vyskytu
oblacnosti