OT: Mazani HDD

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pátek Březen 17 14:05:12 CET 2006

Autor to myslel asi takto, mam soubor s nejakym obsahem, ten totalne
překopám a vysledny soubor se stejnym jmenem ulozim, z pohledu uzivatele
jsem prepsal data, z pohledu hdd se novy  soubor mohl ulozit do jiné oblasti
disku a puvodni data fakticky stále lezi na HDD.
Pokud fyzicky prepisu sektor s daty jinými daty tak je rozhodne nelze
obnovit nějakým krabicovym sw.
Tvrdi se, ze velci spioni mají techniku, ktera dokaze zrekonstruovat znacnou
část dat i po jejich prepsani daty jinými, pokud tam ta puvodni data byla
dostatecne dlouho, ovšem cele to stoji a pada s odhadovanim toho do jake ze
polohy se ta která "magnetka" radeji vraci když se na ni působí nějakou
"podkritickou magnetizacni silou". Videl jsem na toto tema nejakou vedeckou
praci a jiz v dobach HDD o velikosti 100MB to byla alchymie a věstěni z
křištalove koule, u dnešních HDD s kolmym zaznamem , které atakuji 1TB
kapacitu si to nejak neumim představit.

Nicméně paranoa vladne svetem a tak ma vláda USA vypracovan postup jak
spravne smazat HDD :-)

2006/3/17, Stribrnak <email@europeum.cz>:
> Jenom pro Vasi predstavu, odesel mi HDD Maxtor 250G, mam nejaky
> program R-Studio pro zachranu dat, Po nekolika hodinach prace
> jsem vetsinu dat zachranil ale navic jsem obnovil i data ktera
> byla uz dlouhou dobu smazana a nekolikrat prepsana.

To je mozny obnovit _prepsana_ data? Mel jsem za to, ze kdyz se
fyzicky prepisou data na disku, znamena to premagnetovani z jedne
urovne do druhe a nevim jak by bylo mozny zjistit v jaky urovni ty
data byly pred zmenou.

> BTW v nortonovic uchylitach je nastroj na bezpecne smazani disku.
> Tusim ze se jmenuje Wipe info.
>
> Cestmir

P.K.