oscilator rizeny gps

Tony Malecky tony@malecky.cz
Čtvrtek Březen 16 13:14:22 CET 2006

Vyridte kolegovi at nevymysli co uz jiny radioamater vymyslel...
:-)

http://www.rt66.com/~shera/QST_GPS.pdf

Tony OK1HMA

----- Original Message -----
From: "Pavel Brabenec" <pbrabenec@centrum.cz>
To: "[HW-news]" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, March 16, 2006 12:18 PM
Subject: oscilator rizeny gps

Zdravim,
kolega z prace (radiomater) stavi zarizeni pracujici na XX GHz. Zakladem je
vzdy
krystalovy oscilator(ma moznost doladeni napetim) pracujici neco nad 100MHz
spousta nasobicu. Vim ze mel problem s dostavenim presne frekvence tohoto
zakladniho oscilatoru tak premyslim jak ji svazat s nejakym normalem. Jako
nejdostupnejsi mi prijdou sekundove pulsy z gps (nebo dcf, ale par vhodnych
gps
modulu tu mam).
Fungoval by tento princip?:
Po dobu mezi n pulzy z gps pocitat pocet period z krystaloveho oscilatoru a
podle toho kolik se napocita tak pomoci dac doladit oscilator. (je mensi nez
pozadovane tak uberu o konstantu, je vetsi pridam o konstantu)
Hrube doladeni by se provadelo pri n = 1 a po te by se n mohlo zvysit.

Prijde mi to jako moc jednoduche a nenarocne a navic jsem doma s chripkou
tak to
nemuzu hned vyzkouset:(

S pozdravem
P.B.