oscilator rizeny gps

Pavel Brabenec pbrabenec@centrum.cz
Čtvrtek Březen 16 12:18:02 CET 2006

Zdravim,
kolega z prace (radiomater) stavi zarizeni pracujici na XX GHz. Zakladem je vzdy
krystalovy oscilator(ma moznost doladeni napetim) pracujici neco nad 100MHz a
spousta nasobicu. Vim ze mel problem s dostavenim presne frekvence tohoto
zakladniho oscilatoru tak premyslim jak ji svazat s nejakym normalem. Jako
nejdostupnejsi mi prijdou sekundove pulsy z gps (nebo dcf, ale par vhodnych gps
modulu tu mam).
Fungoval by tento princip?:
Po dobu mezi n pulzy z gps pocitat pocet period z krystaloveho oscilatoru a
podle toho kolik se napocita tak pomoci dac doladit oscilator. (je mensi nez
pozadovane tak uberu o konstantu, je vetsi pridam o konstantu)
Hrube doladeni by se provadelo pri n = 1 a po te by se n mohlo zvysit.

Prijde mi to jako moc jednoduche a nenarocne a navic jsem doma s chripkou tak to
nemuzu hned vyzkouset:(

S pozdravem
P.B.