Mereni osvetleni

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Čtvrtek Březen 16 11:18:09 CET 2006

Conrad u svoji Profi Meteo pouzival maly fotovoltaicky clanek a zrejme meril
proud.
Nedival jsem se na prevodni tabulku jestli je linearni, nemam to zde u sebe,
ale asi to vyhovuje.
http://www.cbazar.cz/meteo.html
Nabidka teto meteo uz neni aktualni - nevyrabi se.
Pokud by mel nekdo zajem o skrinky a pripadne i s deskou a pripadne is
procesorem, ci nejaka cidla, tak za nejaky mrzky peniz mam jeste zbytky k
mani.
J. Polivka

Zdravim,

premyslim nad vylepsenim moji meteostanice (kdyz uz jsem sehnal ten
tlakomer) a tak krome toho bych ji chtel rozsirit i o mereni venkovniho
osvetleni. Cidlo planuji umistit do trubky a namirit na severni stranu
oblohy tak aby snimalo jen difuzni osvetleni.

Nedavno se to tady debatovalo a i vzhledem k mojim predchozim
zkusenostem zatim uvazuji nad fotoodporem. Jde mi o to jak tento signal
rozumne zdigitalizovat. Nemam ted k dispozici nejake informace o presnem
rozsahu hodnot osvetleni vs. odpor, ale vim ze to je rozsah od jednotek
kohmu a desitek megaohmu. S tim, ze je to silne nelinearni.

Jedna z moznosti je pouzit dve stejna cidla a celkovy rozsah rozdelit na
dve casti.

RadekCX