Mereni osvetleni

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Březen 16 10:46:23 CET 2006

Zdravim,

premyslim nad vylepsenim moji meteostanice (kdyz uz jsem sehnal ten
tlakomer) a tak krome toho bych ji chtel rozsirit i o mereni venkovniho
osvetleni. Cidlo planuji umistit do trubky a namirit na severni stranu
oblohy tak aby snimalo jen difuzni osvetleni.

Nedavno se to tady debatovalo a i vzhledem k mojim predchozim
zkusenostem zatim uvazuji nad fotoodporem. Jde mi o to jak tento signal
rozumne zdigitalizovat. Nemam ted k dispozici nejake informace o presnem
rozsahu hodnot osvetleni vs. odpor, ale vim ze to je rozsah od jednotek
kohmu a desitek megaohmu. S tim, ze je to silne nelinearni.

Jedna z moznosti je pouzit dve stejna cidla a celkovy rozsah rozdelit na
dve casti.

RadekCX