Baterky do PDA popripade jak ozivit li-polymer

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Březen 16 07:26:44 CET 2006

Prorustani mikrokrystalku skrz separator je u NiCd znama vec a i jejich
prepalovani. Bohuzel se to 99% behem nekolika tydnu stane znova a je
proto lepsi clanek vyhodit. U novejsich clanku se mi toto uz hodne
dlouho nestalo. U NiMH nikdy.

U lipolek bych tuhle teorii naprosto skrtnul a patri ti do JPP. Pokud je
lipolka na nule tak uz ji vetsinou nic nepomuze a nebo bude mit takovej
odpor, ze je prakticky nepouzitelna.

LiXX se nabijeji napetovym nabijecem s omezenim proudu (oproti NiXX kde
je to proudovy zdroj). V pripade baterie s velkym vnitrnim odporem
baterie velmi rychle prejde z faze CC (konstatni proud) a do faze CV
(konstantni napeti) a nabijeni clanku se velmi prodlouzi i kdyz treba
vyuzitelna kapacita je jeste dostatecna. Malokdo je totiz ochoten
nabijet baterii dva dni. ;-)

RadekCX