krystal 60 MHz

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Středa Březen 15 21:51:54 CET 2006

Tak ja jsem myslel ze tyhle oscilatory v sobe maji krystal a TTL hradla
(invertory). Jenze pokud je to neco na zpusob oscilatoru v procesorech, muze
to opravdu chodit dobre. Tam nejsou normalni invertoty, ale linearni
zesilovac. U citace mam krystal 19,6608  pripojeny k 89C4051 a stabilita je
v podstate dana teplotni zavislosti krystalu. Mam tam ale nektera opatreni:
Vystupy procesoru nejsou proudove zatezovany, aby se nemenila teplota cipu
Vystup je na krystal navazan pres odpor, aby tolik nevadily zmeny kapacity a
vnitrniho odporu vystupu vlivem prekmitavani. Vystup z procesoru je dost
zalimitovany, ale krystal kmita sinusove.

jeste bych se zeptal k tomu 20 MHz krystalu. Existuji krystaly oznacene jako
fund a nasobkove. Predpokladam ze krystal fund se mi nepodari rozkmitat na
nasobku. Nebo ano?

Andel

----- Original Message -----
From: "jan.kuba" <jan.kuba@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, March 15, 2006 6:55 PM
Subject: Re: krystal 60 MHz

Stabilita byla otřesná.....     no fuj, u oscilátoru.....
Pak tedy nechápu, jak tyhle oscilátory někdo používá tak jak je uvedeno
zde ( navíc doladěné změnou napájecího napětí ...fuj...)
Že by to byla až taková blbost?

http://web.quick.cz/solemon/osc/osc.jpg
http://web.quick.cz/solemon/osc/osc2.jpg
http://web.quick.cz/solemon/osc/osc3.jpg

Jinak ke krystalu - jak jsem nabízel ten oscilátor - v některých
oscilátorech bývá pouze výbrus krystalu na vývodech, v některých pak
celý krystal v miniaturním pouzdru....

Vladimír Anděl napsal(a):

>No fuj, u oscilatoru (s tranzistorem) se predevsim snazim aby byl nezavisly
>na napeti a aby tlumeni krystalu bylo pokud mozno mensi, nez jeho vlastni
>ztraty. Potom teprv ma smysl se s tim zabyvat a nejak to doladovat. Jinak
si
>to dela co chce.
>Andel

Tedy