Napajeni zarivky & stmivani

juraj michalek michalek@toolsquare.com
Středa Březen 15 08:42:22 CET 2006

A ako su na tom menice z uspornych ziariviek? Su dvojcinne....

S pozdravom Juraj Michálek
www.toolsquare.com
----- Original Message -----
From: "JD" <jirkonf@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, March 14, 2006 7:52 PM
Subject: Re: Napajeni zarivky & stmivani

   Prave mam stajne zkusenosti s jednocinnym menicem a stejne se chova i
koupena baterka se zarivkou (obsahuje take jednocinny menic). Presne jak
popisujete, zezacatku se zapalovala dobre, potom cim dal hur, kratce se
behem startu obevoval na jednom konci trubice namodraly vyboj ktery
zmizel pri "uplnem" zapaleni trubice (nejprve se rozsvitila slabeji s
mobrym vybojem na jednom konci a pak asi po sekunde uplne a modry vyboj
zmizel). Postupem casu se ta doba uplneho zapaleni prodluzovala, az se
zarivka "uplne" nezapalila nikdy, jeden z koncu byl ocernaly. Nachcili
pomohlo otocit trubici, ale brzy zcernal i druhy konec a problem se
opakoval. To ze ma trubice zaporny vnitrni odpor vim, ale proc cerna
jeden z koncu kdyz transformator nepropousti DC mi stale neni jasne,
kdyz je trubice pripojena primo jeho sekundaru...
Jedine co me ted napada je, ze by pri zapalovani (ted myslim tu dobu kdy
se tam obevuje ten modry vyboj a nejvic cerna konec) jela jen na jednu
periodu (tu "silnejsi" u jednocinneho menice) a tudiz defakto na DC. To
by ale mel ten dvojcinny menic resit.

JDrozd