Vlastnosti spinace starteru

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Úterý Březen 14 17:05:57 CET 2006

> Pozor na to! Mam pocit, ze civka ma dve vinuti. Jedno pritahovaci a
> druhe jenom pro pridrzeni. To pritahovaci je druhym kocem pripojene
> nikoliv na minus baterky, ale na druhy kontakt spinace, kam se po
> sepnuti spinace dostane plus baterky. Takze tohle vinuti se po
> sepnuti vyradi z cinnosti. A pred sepnutim tak vlastne pres nej tece
> proud, ktery pak tece starterem s malym odporem. Za spravnost
> nerucim, ale mam za to, ze jsem tohle nekde uz cetl.

Ano mate pravdu, je to skutecne tak a vetsina starteru to pouziva. Plati
to i pro startery Magneton pro Favority.

Nepamatuji si presne hodnoty ale 29A pomocneho vinuti (predokladam, ze
tazatel pripojil jeden pol akumulatoru na obal civky a druhy na
konektor) se mi zda trochu moc.

> Zdravim! Nejak mi odmitlo startovat auto- FAVORIT, a tak jsem v dobre
> vire rozebral spinaci civku u starteru, ze bude zadrena. Bylo tam
> sucho, cisto, vse funguje, takze zrada je asi jinde. Jenom mne

Zavad muze byt vice, kdyz privedete proud primo na motor starteru
(opatrne, moment setrvacnosti pri rozbehu se starterem pekne cukne pokud
jej nemate nekde pevne uchycen, preci jen je to 0.8kW) tak se toci?
Pokud ne zkuste rucne pootocit rotor a opet zkusit privest proud, pokud
se ted roztoci je prerusene jedno vinuti. Starter bude nejaky cas
fungovat nez se opet zastavi v poloze (uhliky vuci komutatoru)
preruseneho vinuti.

Novy starter vyrabi http://www.magneton.cz/ pod cislem 9141 310 a
prodava jej za 2 236,-- vcetne DPH. Jedna se o starter s reduktorem,
ktery ma oproti klasickemu urcite vyhody (vetsi moment, nizsi rozbehovy
proud), ktere ocenite zejmena v zime.

Pavel