Napajeni zarivky & stmivani

JD jirkonf@seznam.cz
Pondělí Březen 13 19:58:49 CET 2006

  Zdravim,
rad bych si postavil menic pro 6 nebo 8W zarivku (casem mozna i
silnejsi), chtel bych aby se intenzita svetla dala regulovat a aby mel
menic pokud mozno co nejvetsi ucinnost. Obycejnych menicu je na netu
plno, ale najit nejaky s moznosti regulace se mi nejak nedari. Napadlo
me treba pouzit TL494 a postavit dvojcinny menic se stabilizaci
vystupniho proudu, ale nejdriv se ptam abych nevymyslel vymyslene. Jeste
by se mi hodil nejaky postup vypoctu transformatoru pro tyhle menice.

  BTW proc s nekterymi (hlavne jednocinnymi) menici cerna jeden z koncu
trubice? Pry je to zpusobeno DC slozkou, ale transformator prece uz z
principu DC nepropusti...

JDrozd