OT: "hyperlinky" v programovani? Dlhe, filozoficke...

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Pondělí Březen 13 19:38:33 CET 2006

> Pri programovani sa mi casto stava, ze aj ked si usporiadam program
> pekne do uzavretych celkov/rutin/suborov, vyskytne sa flag alebo
> premenna, ktora sa "prepleta" viacerymi castami programu. Casto ma
> takato premenna aj rozne nasledky na ine casti programu a meni sa priamo
> ci nepriamo na zaklade podnetov zase z roznych dalsich casti programu;
> proste tak akosi prechadza skrz-naskrz.
>
> Casto ma takato premenna aj akesi pravidla, ako sa s nou ma zaobchadzat.
> Pochopitelne, ked sa pokusam nieco v suvislosti s takouto premennou
> [...]

Muzu Vas uklidnit, neni to jen vyplod Vaseho unaveneho mozku :-).
Existuje neco velmi podobne, co rozviji tuhle myslenku a rika se tomu
Aspektove orientovane programovani (AOP).

Viz treba
http://cs.wikipedia.org/wiki/Aspektově_orientované_programování resp.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Aspektov%C4%9B_orientovan%C3%A9_programov%C3%A1n%C3%AD
(kdyby ten prvni nefungoval).