OT: Neco z moji CNC zahradky :-)

Prichy prichy@volny.cz
Pondělí Březen 13 06:54:36 CET 2006

Zdravim
-posuvy z hlazenky jsou mozne (privezu
od znameho ty linearni loziska naforim, poslu vam to
na soukr. mail, myslim, ze se nejak dohodnem ;-) )

- pripojeni sroubu, no pri napojeni pevne spojky, by
 dochazelo k prenaseni "razu" krokoveho motoru na
 s ovladanou osu, navic pruzna spojka eleminuje opotrebeni
 ulozeni krkokoveho motoru pri mirnem vyoseni. (jj ozubene
 remeny jsem videl v ruznych konstrukcich...moc presnosti si
 pod takovym spojenim nepredstavuji,ale treba se pletu). Pri
amaterskych konstrukci se pouzivaji i  napriklad spojky z
kousku zahradni hadice, pripojeni na hridel motoru a posuv.
sroubu stahovaci kovovou paskou.

- na epoxid rovnou zapomente....ja osobne jsem vyloucil
 i matici z silonu, takze posuvove srouby
mam z normalni  "zavitovky" a matice je z bronzu,
zavit je dlouhy cca 3 cm, pocitam, ze se to casem opotrebi
zase na druhou stranu to je temer zadara a udelat novou matici
je pro soustruznika otazkou nekolika minut. Pri vyrobe matice byl
pouzit normalni zavitnik, po udelani zavitu do matice sla tato velmi ztuha
na zavitovou tyc....pomoci "projizdeni" tam a zpet s pouzitim oleje
se docili, ze matice nemam prakticky zadny odpor....presto nema vule.

-Prosim nekoho zkuseneho o nazor.
:-) je pardon, prehledl jsem tuto vetu hihi,
no snad vam prijdou moje rady k dobru no. :-)

Prichy

PS: pri kupovani "zavitovky" dejte pozor na zavit...nemel
by byt potrhan!!!!! pokud ano koupit jinde, i v tomto jsou
u ruznych vyrobcu velke rozdily