Pozor na radice DC-DC menicu 34063 z GM

Rollfree rollfree@volny.cz
Pátek Březen 10 20:37:06 CET 2006

Dobry den.

Obvod MC34063 je hojne pouzivany radic DC-DC menicu.

Firma GM Electronic v soucasne dobe prodava pod timto
nazvem ekvivalent PJ34063, ktery vykazuje velmi vysoke
procento kusu s nebezpecnou chybou.

Pro regulaci vystupniho napeti se vyuziva invertujici vstup
komparatoru na pinu 5, ktery se napaji z napetoveho delice,
kterym vetsinou proteka proud pod 1 mA.

Invertujici vstup ma za normalnich okolnocti impedanci
blizkou nekonecnu. Vadne kusy PJ34063 vsak maji
velky svod mezi pinem 5 a zemi. Na vadnych kusech
jsem narazil na odpor 35 - 250 ohmu.

Zradne je, ze zbytek obvodu funguje, tj. obvod kmita
a vystupni tranzistor spina. Ale diky velkemu svodu mezi
vstupem komparatoru a zemi nefunguje regulace
vystupniho napeti, takze na vystup se dostane
plne vstupni napeti !!! Fuj.

Koupil jsem ty obvody dva a oba vykazovaly stejnou
chybu. Tak jsem je po delsim laborovani vyreklamoval
a dostal nove 4 kusy.
No a z tech novych ctyrech byl opet nejmene jeden
vadny. Takze jsem to vratil a serii PJ34063 nikdy vice.

Da se to zmerit pred osazenim beznym ohmmetrem.
Na dobrem obvodu musi mit pin 5 proti zemi (pinu 4)
velky (nekonecny) odpor, vadne kusy vykazuji odpor
desitky az stovky ohmu.

Rollfree